До Вашої уваги просвітницькі та психоедукаційні матеріали, розроблені в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» за експертної підтримки Координаційного центру з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України (матеріали у вкладенні "Ментальне здоров`я").

Пропонуємо педагогам та батькам наших вихованців ознайомитися з Всеукраїнською програмою ментального здоров`я "Ти як?"

/Files/images/515680364.gif

До уваги учасників освітнього процесу!

В такий нелегкий час багато з нас потребує першої психологічної допомоги. Практичний психолог нашого закладу, Заблоцька Ірина Володимирівна, готова її надати всім, хто цього потребує!

Контактні телефони:

+38 067 135 23 96 (консультування з 8.00 до 20.00 години)

Бажаємо всім миру і спокою!

/Files/images/16.png

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 29.03.2022 №1/3737-22 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах стану в Україні" надаємо контакти щодо психологічної підтримки:

Цілодобова лінія психологічної підтримки «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб—0800307305. Дзвінки збудь-яких операторів— безкоштовні.

Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213103. Консультування з правових питань.

· Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096039 22 58; 099198 57 95; 063558 12 82.

· Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210160.

· Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.

· Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La Strada-Ukraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:

Фейсбук - wym-1649673780906

Інста - wym-1649673820470

Telegram - @CHL116111

Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за цим посиланням

wym-1649673886379

Модератори платформи підберуть спеціаліста, і він якнайшвидше зв'яжеться з вами. Консультації проводяться безкоштовно у режимі онлайн.

Крім того, команда Інституту когнітивного моделювання зі співпраці з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії Національного медичного університету імені Богомольця та спеціалістами проекту "Друг" розробила бот першої психологічної допомоги. Він стане в нагоді в перші години після травматичної події - з ним можна ознайомитися, перейшовши за посиланням

wym-1649673935758

/Files/images/16.png

ЧИМ ЗАЙМАЄТЬСЯ ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ В ЗДО ?

Консультативно-просвітницька робота

Мета:підвищення психологічної культури вихователів і батьків, забезпечення інформацією з психологічних проблем, формування запиту на психологічні послуги.

Сьогодення ставить нові вимоги до дошкільної освіти та до кожного вихователя. Педагоги мають бути творчими особистостями, новаторами ідей, постійно підвищувати свій професійний рівень. А допомагати їм у цьому, надавати психологічну та методичну підтримку мають спільними зусиллями психологічна служба та адміністрація ДНЗ.

Індивідуальні консультації – це надання конкретної допомоги дорослим, які спілкуються з дошкільником. Задача психолога в процесі консультування полягає у наступному:

· в усвідомленні дорослими та дітьми природи їхніх утруднень,

· в аналізі й розв’язанні психологічних проблем, пов’язаних із особистісними особливостями, життєвими обставинами в яких розвивається людина, взаєминами в родині, у дружньому колі, у дошкільному закладі тощо;

· у формуванні нових установок і прийнятті власних рішень.

Консультації можуть бути короткостроковими (одно-двох разове відвідування психолога) або довгостроковим (психолог працює з клієнтом протягом кілька місяців з певною періодичністю). Тривалість консультацій залежить від проблеми, з якою звернувся клієнт до психолога, від бажання клієнта серйозно працювати над проблемою, об’єктивних обставин у житті клієнта чи психолога.

Форми психологічної просвітницької роботи з формування компетенції вихователів дошкільних закладів сприяють збагаченню інтересів, духовних і професійних потреб педагогічних кадрів, дають змогу мати власну позицію щодо важливих психологічних проблем сучасності, а також є формою виявлення й узагальнення найкращого досвіду. Такі форми роботи також сприяють удосконаленню знань вихователів, єдності поглядів, вимог і дій педагогічних колективів щодо важливих проблем теорії та методики розвитку дітей дошкільного віку.

Серед форм психологічної просвітницької роботи можна виділити: лекції, групові консультації, проблемні семінари, семінари-практикуми, тренінги, виступи на батьківських зборах тощо.

Психодіагностична робота

Мета:психолого-педагогічне вивчення індивідуальних особливостей особистості дітей, педагогів, батьків.

У дошкільному закладі практичний психолог:

· виявляє причини виникнення проблем у навчанні і розвитку дітей;

· вивчає резервні можливості особистості, на які можна спиратися в ході корекційно-розвивальної або консультативної роботи;

· вивчає психологічний клімат у педагогічному та дитячих колективах закладу;

· виявляє на ранньому етапі пізнавальні інтереси та здібності дітей.

Цей напрямок здійснюється у формі планової діагностики або діагностики по запиту педагогів, батьків, адміністрації, і розглядається як важливий підготовчий етап для подальшої корекційно-розвивальної роботи.

Психодіагностичні методи, які використовує психолог ДНЗ

· Тестування

· Спостереження

· Анкетування

· Бесіда

· Аналіз продуктів дитячої творчості (малюнків, аплікацій, поробок)

Корекційно-розвивальний напрямок

Мета:систематичне цілеспрямоване використання психологом психологічних методів та засобів по створенню оптимальних можливостей та умов для повноцінного та своєчасного психічного розвитку дитини. Корекційна робота з дітьми, які віднесені до категорії групи ризику на тих або інших підставах, спрямована на специфічну допомогу цим дітям. Розвивальна робота з дітьми може здійснюватись з усіма дітьми і бути націлена на розвиток у дітей психічних процесів, різноманітних здібностей.

В умовах дошкільного закладу психолог самостійно має право працювати тільки з дітьми, відхилення в поведінці яких не є наслідком поразки центральної нервової системи або психічного захворювання.

Корекцій-розвивальна робота здійснюється у формі індивідуальних і групових занять по корекції і розвитку, а також у формі тематичних психологічних тренінгів, розроблених для дітей, що мають східні поведінкові проблеми.

Організаційно-методичний напрямок

Мета:організація власної діяльності, аналіз та узагальнення її результатів, підвищення власного професіоналізму через самоосвіту.

Цей напрямок роботи практичного психолога умовно можна розділити на три складові:

1. Аналіз та планування власної діяльності. Він включає:

· складання річного та щомісячного планів роботи;

· складання аналітичного та статистичних звітів роботи за навчальний рік;

· підготовка до різноманітних виступів (на нарадах, педрадах, батьківських зборах);

· розробка програм досліджень, підготовка психодіагностичного інструментарію;

· розробка та підготовка до корекційно-розвивальних занять з дітьми, тренінгів, ділових ігор з педпрацівниками та батьками тощо

2. Розробка рекомендацій для усіх учасників освітнього процесу

· розробка рекомендацій для вихователів щодо проблем, які виникають;

· розробка рекомендацій для батьків щодо взаємодії з дітьми «групи ризику»

3. Самоосвіта

· участь у навчально-методичних семінарах та нарадах практичних психологів;

· консультації у районних, міських, обласних центрах практичної психології;

· відвідування бібліотек, самостійна робота з методичною, психолого-педагогічною літературою.

Кiлькiсть переглядiв: 467

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.