/Files/images/cont.gif

Особливості впровадження інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти

Впровадження інклюзивної форми навчання та виховання - це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з ООП: не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему навчання і виховання, а саму систему слід спрямовувати на задоволення потреб та інтересів кожної окремої дитини. Освітній інклюзивний простір має бути доступним для таких дітей, адже право на рівний доступ до якісної освіти за місцем проживання – це право всіх. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.

Колектив Бориспільського ЗДО «Віночок» створює усі належні умови для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Так, на виконання Закону України «Про дошкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад» від 29.07.2015 № 530, постанови Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 №769 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти, налагодження конструктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу для створення оптимальних умов для навчання, виховання і розвитку дітей з ООП, у закладі функціонує шість інклюзивних груп, в яких здобувають освіту 13 дітей.

Розроблена чітка система роботи з дітьми з ООП (система розробляється на кожен навчальний рік), враховуючи вік дітей. Надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру та складеної індивідуальної програми розвитку. Передбачено всі необхідні заходи щодо корекційної, педагогічної роботи з дітьми в умовах закладу дошкільної освіти, адаптуючи його розвивальний простір для навчання інклюзивних дітей та використовуючи свій наявний кадровий потенціал.

Так, в закладі, для кожної дитини з ООП, створені Команди психолого-педагогічного супроводу, до яких входять:

· постійні учасники: фахівець ІРЦ, вихователь-методист, вихователі інклюзивної групи, асистент вихователя, практичний психолог, вчитель-логопед (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), батьки дитини з ООП;

· залучені фахівці (за потреби): старша медична сестра, музичний керівник, інструктор з фізкультури.

Основні функції учасників Команди психолого-педагогічного супроводу:

Вихователь–методист:

· формування складу Команди супроводу;

· призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

· організація роботи Команди супроводу;

· контроль за виконанням висновку ІРЦ;

· залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

· контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;

· розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;

· залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;

· оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;

· моніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог:

· вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

· психологічний супровід дитини з ООП;

· надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP;

· надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

· консультативна робота з батьками дитини з ООП;

· просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Вчитель-логопед:

· надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно з ІПP;

· моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно з ІПР;

· надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);

· консультативна робота з батьками дитини з ООП.

Вихователь інклюзивної групи:

· забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;

· підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості освітньої діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною освітнього плану;

· участь у підготовці індивідуального навчального плану;

· розробка індивідуального навчального плану;

· визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;

· створення належного мікроклімату в колективі;

· надання інформації батькам про стан засвоєння навчального плану дитиною з ООП.

Асистент вихователя:

· спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

· участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;

· участь у розробці ІПP;

· участь у підготовці індивідуального навчального плану;

· адаптація освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;

· оцінка, спільно з вихователем, рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

· підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;

· надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.

Батьки дитини з ООП:

· доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі);

· участь у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;

· створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Старша медична сестра:

· інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;

· за необхідністю, збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.

/Files/images/Без названия (3).jpg

Заклад освіти забезпечений безперешкодним доступом дітей з ООП до будівлі (пандусом), всім необхідними для виховання та розвитку дітей (сенсорною та груповими кімнатами, музичним та фізкультурним залами, кабінетами практичного психолога та вчителя-логопеда, спортивним та ігровими майданчиками).

Всі основні приміщення закладу з сучасним ремонтом. При їх облаштуванні було враховано всі вимоги: колір, освітлення, розташування меблів, повітряно-тепловий режим, чистоту повітря.

Отже, в Бориспільському ЗДО «Віночок» створені належні умови для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами, забезпечення соціалізації, розвитку комунікативних навичок, навичок самостійності та самообслуговування.

Кiлькiсть переглядiв: 23

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.